مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-06اقتصادي

استخراج 5 میلیون تن مواد از معادن چهارمحال و بختیاری


رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده که ارزش این تولیدات بیش از 455 میلیارد تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، سجاد رستمی گفت: امسال تاکنون پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده که ارزش این تولیدات بیش از 455 میلیارد تومان است.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری افزود: این مقدار مواد معدنی از 121 معدن فعال با سرمایه گذاری 800 میلیارد ریال استان در شهرستان های 10 گانه استخراج شده است.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون استخراج مواد معدنی نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد افزایش یافته است.

رستمی عنوان کرد: سنگ تزیینی، مواد اولیه سیمان، گچ و سنگ لاشه، سیلیس، خاک نسوز ، نمک آبی، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مخلوط آبرفتی از مواد در حال استخراج از معادن استان است.

رییس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه درحال حاضر هزار و 62 نفر در معادن این استان فعالیت می کنند، افزود: مواد معدنی استخراج شده علاوه بر صنعت ساختمانی در صنایع فولاد، ذوب آهن، آلومینیوم، صنایع نسوز و ساینده ها، تولید گچ، شن و ماسه، صنایع سیمان و تهیه آجرهای شاموتی کاربرد ویژه ای دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج 5 میلیون تن مواد از معادن چهارمحال و بختیاری

استخراج 5 میلیون تن مواد از معادن چهارمحال و بختیاری