مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-06اقتصادي

قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد


براساس قانونی که به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد، واردات خودرو مشروط به درآمد صادرات خودرو، درآمد ناشی از صادرات قطعات خودرو و خدمات مرتبط با صنایع نیرو محرکه صورت خواهد گرفت و تنها شرط واردات بدون انتقال ارز بنا به درخواست بانک مرکزی حذف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اواخر خردادماه 1398، مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی خودرو را مصوب کرد.

بند 4 این مصوبه مربوط به واردات مشروط خودرو است که در خردادماه سال بعد (اوایل خرداد 1399) مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و دوباره برای بررسی و رفع ایرادات به مجلس بازگشت و تاکنون رفت وآمدهای و اظهارنظرهای مختلف را به همراه داشته است.

در نهایت روز گذشته (شنبه)، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که این شورا با ماده 4 (موضوع واردات خودرو) مخالفتی ندارد و ایرادها برطرف شده است؛ اما این طرح دوباره به مجلس بازگشته است.

این درحالیست که 26 آبان ماه سال جاری، بعد از چندین ماه بحث و بررسی بر سر آزادسازی یا ادامه ممنوعیت واردات خودرو، طرح آزادسازی واردات خودرو با یک اصلاح برای تامین نظر شورای نگهبان، مشروط به صادرات خودرو یا قطعات خودرو تصویب شد.

طبق نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند در ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو نسبت به واردات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد

قانون واردات خودرو به زودی به دولت ابلاغ خواهد شد