مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 06:102021-12-06اقتصادي

مردان مراقب یائسگی باشند


یائسگی مردانه به مرور با کاهش یک درصدی میزان تولید تستوسترون بعد از 30 سالگی هر ساله اتفاق می افتد.

- ایسنا/زنجان کارشناس مامایی گفت: یائسگی مردانه به مرور با کاهش یک درصدی میزان تولید تستوسترون بعد از 30 سالگی هر ساله اتفاق می افتد.

فائزه صالحی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با یائسگی مردانه، اظهار کرد: به یائسگی مردانه آندروپوز گفته می شود که در اثر کاهش هورمون های جنسی مردانه به خصوص تستوسترون اتفاق می افتد، زیرا تاثیرات هورمونی تاثیر مستقیم بر کیفیت روابط زناشویی دارد.

وی با بیان اینکه آندروپوز با افزایش سن در آقایان رخ می دهد، افزود: میزان تولید تستوسترون بعد از 30 سالگی هر ساله یک درصد کاهش پیدا می کند و به دلیل اینکه این فرآیند تدریجی رخ می دهد، علائم آن نادید گرفته می شود.

این کارشناس در رابطه با علائم آندروپوز یا یائسگی مردانه، تصریح کرد: از دست دادن تمرکز، ضعف حافظه، خستگی و بی خوابی، افسردگی، کج خُلقی، کاهش میل جنسی، ریزش مو، افزایش سطح چربی بدن، کاهش تراکم استخوان و کاهش توده عضلانی از جمله علائم یائسگی مردانه است.

کارشناس مامایی با بیان اینکه مشاهده علائم، معاینه فیزیکی و آزمایش خون برای تعیین میزان تستوسترون از جمله علائم تشخیص آندروپوز است، گفت: استرس، کمبود خواب، دیابت، سندروم متابولیک، مصرف الکل، افسرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردان مراقب یائسگی باشند

مردان مراقب یائسگی باشند