مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:502021-12-06اقتصادي

توسعه نسل جدید سلول های خورشیدی با روش سبز محققان دانشگاهی


گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند با همکاری محققان دانشگاه یونیست کره جنوبی روش ساده، کم هزینه و با قابلیت مقیاس پذیری را برای سنتز لایه های جاذب نور سلول های خورشیدی پروسکایتی توسعه دادند.

- گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی سهند با همکاری محققان دانشگاه یونیست کره جنوبی روش ساده، کم هزینه و با قابلیت مقیاس پذیری را برای سنتز لایه های جاذب نور سلول های خورشیدی پروسکایتی توسعه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرزاد نصیرپوری، استاد تمام گروه مهندسی مواد دانشگاه صنعتی سهند تبریز درباره لزوم انجام این طرح گفت: افزایش تقاضای انرژی و نگرانی ها در مورد گرمایش جهان، نیاز جدی به توسعه منابع انرژی ارزان قیمت و تجدیدپذیر را ناگزیر کرده است که انرژی خورشیدی از جمله مهم ترین و در دسترس ترین این منابع است، لذا فناوری های جدید توسعه یافته برای تبدیل انرژی خورشیدی به الکتریسیته، توجه محققان زیادی را به خود جلب کرده اند.

وی سلول های خورشیدی پروسکایتی را جدیدترین نسل سلول های خورشیدی دانست که از جهت پیشرفت سریع در بازده و عملکرد، از فناوری های قبلی پیشی گرفته اند و افزود: مانند هر فناوری دیگری، یکی از مهم ترین چالش ها در مسیر این سلول ها، قابلیت تولید در مقیاس بزرگ و صنعتی است؛ از این رو در این تحقیقات با دنبال کردن این هدف، روش ساده و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه نسل جدید سلول های خورشیدی با روش سبز محققان دانشگاهی

توسعه نسل جدید سلول های خورشیدی با روش سبز محققان دانشگاهی