مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-06بين الملل

آغاز سفر ولی عهد سعودی به کشورهای حاشیه خلیج فارس


منابع آگاه در ریاض از آغاز سفر دوره ای ولی عهد سعودی به برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از امروز (دوشنبه) با محوریت ایران خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه در ریاض از سفر امروز (دوشنبه، 6 دسامبر)، محمد بن سلمان ولی عهد سعودی به برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله، عمان، بحرین، قطر، امارات و کویت خبر دادند.

خبرگزاری ، سفر بن سلمان به این کشورها، پیش از از چهل و دومین نشست  سران کشورهای حاشیه خلیج فارس است که قرار است در 14 دسامبر در ریاض برگزار شود.

بنا بر این گزارش، سفر دوره ای امروز بن سلمان از کشور عمان آغاز می شود و انتظار می رود مجموعه ای از ابتکارات مشترک در مسقط آغاز شود، از جمله زمینه های عمده همکاری، سرمایه گذاری در پروژه احداث یک منطقه صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی در الدقم، همکاری در زمینه انرژی و .

همچنین پیش بینی می شود در این سفر، اولین گذرگاه مستقیم زمینی به نام الربع الخالی بین دو کشور به طول 800 کیلومتر افتتاح شود.

 روز یکشنبه پیش، تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر یک نامه مکتوب از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی در خصوص روابط میان دو کشور و شیوه های تقویت آن دریافت کرد که طی آن از وی برای حضور در چهل و دومین نشست سران شورای همکاری در ریاض رسما دعوت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز سفر ولی عهد سعودی به کشورهای حاشیه خلیج فارس

آغاز سفر ولی عهد سعودی به کشورهای حاشیه خلیج فارس