مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-06بين الملل

سفر پوتین به هند


رییس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) و در دومین سفر فرامرزی خود از زمان شیوع پاندمی، وارد هند می شود و به دنبال تقویت روابط نظامی و انرژی با این متحد دیرینه خود است.

- رییس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) و در دومین سفر فرامرزی خود از زمان شیوع پاندمی، وارد هند می شود و به دنبال تقویت روابط نظامی و انرژی با این متحد دیرینه خود است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سفر از سوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه به هند در حالی صورت می گیرد که واشنگتن با هدف مقابله با اقدامات چین گفتگوی چهارجانبه امنیتی با هند، ژاپن و استرالیا را انجام داده و این مساله باعث نگرانی پکن و مسکو شده است.

هند در دوران جنگ سرد به شوروی نزدیک بود؛ رابطه ای که به آن اهمیت زیادی می داد و دهلی نو آن را مشارکت استراتژیک ویژه و ممتاز می نامد.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در نشست مجازی سپتامبر 2021 با پوتین گفته بود: دوستی بین روسیه و هند امتحان خود را پس داده است.

شما همیشه یک دوست ارزشمند برای ما هستید.

این دومین سفر فرامرزی رییس جمهوری روسیه از زمان پاندمی کروناست؛ وی پس از نشست ژوئن با جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، در نشست های گروه 20 و اجلاس آب و هوایی سال جاری میلادی شرکت نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر پوتین به هند

سفر پوتین به هند