مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 05:252021-12-06بين الملل

رییس صلیب سرخ: توزیع واکسن در جهان عادلانه شود


رییس صلیب سرخ شیوع اومیکرون را زنگ بیدارباش کرونایی خواند تا به عدالت در توزیع واکسن کرونا در سطح جهانی توجه بیشتری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، فرانچسکو روکا رییس جمعیت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر های جهان در گفتگو با این شبکه گفت: برنامه واکسیناسیون برای مقابله با بیماری کووید 19 در جهان در حالی ادامه دارد که توزیع واکسن در کشور های مختلف برابر نیست.

ظهور گونه جدید از ویروس کرونا موسوم به اومیکرون، به روشنی نشان می دهد که ادامه مسیر کنونی حرکت مان در زمینه واکسیناسیون به منزله پذیرفتن خطر ظهورگونه های جدید است.

کشور های آفریقایی و کشور های در حال توسعه بیشترین هزینه این وضع را می پردازند، زیرا دسترسی آن ها به واکسن محدودتر از دیگران است.

در کشور های غربی از قبیل اروپا و ایالات متحده و کانادا و انگلیس، از تزریق دوز یادآور یا دوز چهارم یا پنجم واکسن کرونا صحبت می شود، اما در کشور های دیگری در جهان، ​ کمتر از ده درصد مردم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

سازوکار کوواکس برای توزیع منصفانه واکسن کرونا در جهان ایجاد شد، اما متاسفانه عملکرد آن به صورتی نبوده است که انتظار می رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس صلیب سرخ: توزیع واکسن در جهان عادلانه شود

رییس صلیب سرخ: توزیع واکسن در جهان عادلانه شود