مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 04:552021-12-06سياسي

استفاده خردمندانه از خاک وظیفه آحاد جامعه است


رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت:حفظ خاک لازمه پیشرفت پایدار هر جامعه ای بوده و اینک که این سرمایه ملی به امانت در اختیار ما قرار گرفته است، - استفاده خردمندانه از آن وظیفه تک تک جامعه است.

محمدفریدسپری امروز(14آذر) به مناسبت روز جهانی خاک اظهارکرد: خاک به عنوان یکی از منابع پایه نقشی بی بدیلی را در پایداری حیات بشر در این کره خاکی ایفا کرده به طوری که حفظ این سرمایه لازمه پیشرفت پایدار هر جامعه ای بوده و اینک که این سرمایه ملی به امانت در اختیار ما قرار گرفته است، استفاده خردمندانه از آن وظیفه تک تک جامعه است.

وی با تاکید بر این نکته که اگر به مدیریت صحیح کشاورزی شامل عملیات کاشت، داشت، آبیاری، کود دهی و زهکشی توجه داشته باشیم، کمک بزرگی به حفظ خاک و جلوگیری از بحران هایی مانند شور شدن و هدررفت کربن آلی خاک و همچنین فرسایش خاک خواهیم کرد،افزود: استفاده از روش های کشاورزی حفاظتی بر اساس مدیریت های کاهش شخم یا بی خاک ورزی و سیستم های برداشت اصولی که باعث افزایش تولید زیست توده می شود، به ترمیم ذخایر کربن آلی خاک و بهبود کیفیت خاک منتج می شود.

سپری به نقش فزاینده عملیات آبخیزداری در حفاظت از خاک اشاره کرده و تصریح کرد: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری که با هدف حفاظت از سرمایه های اصلی حیات شامل آب، خاک و گیاه که معی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده خردمندانه از خاک وظیفه آحاد جامعه است

استفاده خردمندانه از خاک وظیفه آحاد جامعه است