مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-06سياسي

به صدا درآمدن زنگ تنش آبی در بانه


چند روز پیش نماینده مردم بانه در مجلس در حضور وزیر نیرو اعلام کرد که شهرستان 160 هزار نفری بانه فقط برای 20 روز حدود 800 هزار مترمکعب آب دارد، یعنی با جیره بندی هم 20 روز دوام نمی آورد.

- اعلام ذخیره آب شرب بانه برای 20 روز آن هم توسط نماینده مردم بانه، به صدا درآمدن زنگ تنش آبی شدیدی در این شهرستان است که مشکلات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.

سال جاری، به لحاظ کم آبی سال پر تنشی برای استان کردستان به ویژه شهرستان بانه بود و بسیاری از مردم این شهرستان برای تامین آب شرب خود دست به دامان چشمه های اطراف شهر شده اند.

صف های طولانی شهروندان در طول شبانه روز در اطراف چشمه های ناحیە بانە و حومە در پی بحران کم آبی برای تامین آب شرب روزانه، معضل بزرگی است که این روزها بیشتر از سالیان قبل در این شهرستان به چشم می خورد و این در حالی است که آب بسیاری از چشمه ها نیز در تابستان خشک شده و حال شهرستان بانه با معضل بی آبی جدی روبه رو است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: در حال حاضر حجم کلی مخزن سد عباس آباد که جهت تأمین آب شرب شهر بانه قابل استحصال می باشد در حال حاضر 1.

2 میلیون مترمکعب است که در مجموع بر حسب برنامه ریزی های صورت گرفته تا دو ماه آینده تأمین آب از سد عباس آباد با ظرفیت 200 لیتر بر ثانیه ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به صدا درآمدن زنگ تنش آبی در بانه

به صدا درآمدن زنگ تنش آبی در بانه