مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 04:052021-12-06سياسي

اقتصاد تحریم ناپذیر در گرو بازآفرینی «اتاق مقابله با تحریم »


ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با هدف پیگیری اقدامات اولویت دار در سال 94 به ریاست معاون اول رییس جمهور وقت تشکیل شد اما پس از 3 سال به دلیل طراحی غلط و بی توجهی دولت وقت تعطیل شد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ستاد فرماندهی با هدف پیگیری اقدامات اولویت دار و جهشی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی با دستور رهبر انقلاب تشکیل شد.

با این حال و باوجود تاکیدات مکرر مقام معظّم رهبری بر اهمیت این ستاد و نقش آن در بی اثرسازی تحریم ها، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور وقت نتوانست از ظرفیت آن به درستی استفاده کند بنابراین در نهایت این ستاد در دولت روحانی تعطیل شد.

* در دولت قبل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اقدامات جاری دستگاه ها را در دستور کار خود قرار داد  یکی از دلایل تعطیلی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آن بود که به جای تمرکز بر اقدامات جهشی و اولویت دار که توسط مقام معظم رهبری نیز به عنوان کارویژه تاکید شده بود، اقداماتی در دستور قرار گرفت که جزو کارهای جاری و معمولی دستگاه ها بود.

در واقع ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به جای اینکه بر چند کار محدود و موثر تمرکز کند، اقدامات متعدد و جاری دستگاه ها را در دستور کار خود قرار داد و همین مسئله موجب شد نتواند تحولی ایجاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد تحریم ناپذیر در گرو بازآفرینی «اتاق مقابله با تحریم »

اقتصاد تحریم ناپذیر در گرو بازآفرینی «اتاق مقابله با تحریم »