مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 00:052021-12-05اجتماعي

جاده چالوس به خاطره ها می پیوندد؟


جاده چالوس یکی از محورهایی است که هر ایرانی از آن خاطره ای دارد، خاطره ای به عمر 88 سال و حالا در روزهایی مقارن با زمان راه اندازی این محور قدیمی و تاریخی است، - کارشناسان و مسئولان بر این باورند که باید هر چه سریعتر برای حفظ و بقای آن فکری کنند تا مانند مسیرهای کوهستانی مشابه در دنیا به موزه تبدیل شود نه اینکه به خاطره ها بپیوندند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جاده چالوس که امروز از آن با نام محور قدیم کرج –چالوس یاد می شود، آذر ماه سال 1312 افتتاح شد و پس از پنج سال یعنی در سال 1317 تونل کندوان در آن احداث شد، این محور که در روزهای گذشته 88 ساله شد، با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند و دردسرهایی برای راهداران و مردم ایجاد کرده که به گفته مسئولان و کارشناسان باید هر چه سریعتر برای آن فکری کرد تا این محور قدیمی به جای تبدیل شدن به موزه و یک مکان توریستی تبدیل به خرابه و خاطره ای تمام شده برای مردم ایران نشود.

جاده چالوس یکی از مهمترین محورهای دسترسی به شمال ایران برای مردم تهران و کرج است که از شهر کرج در استان البرز شروع و به چالوس در مازندران وصل می شود.

برخی این جاده را یکی از زیباترین جاده های جهان می دانند.

محور چالوس - کرج از بی نظیرترین مناظر و چشم اندازهای بکر و طبیعی و از پرطرفدارترین مسیرهای منتهی به شمال کشور بوده که همین امر گاهی سبب ترا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاده چالوس به خاطره ها می پیوندد؟

جاده چالوس به خاطره ها می پیوندد؟