مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 23:202021-12-05پزشكي

ارتباط افزایش ضربان قلب و ریسک زوال عقل


طبق یک مطالعه جدید، افزایش ضربان قلب در حالت استراحت در سنین بالا ممکن است یک فاکتور پرخطر ابتلا به زوال عقل باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از ساینس دیلی، از آنجایی که اندازه گیری ضربان قلب در حالت استراحت آسان است و می توان آن را از طریق ورزش یا درمان پزشکی کاهش داد، محققان مؤسسه کارولینسکا در سوئد بر این باورند که ممکن است در شناسایی افراد دارای ریسک بالا زوال عقل برای مداخله زودهنگام نیز مؤثر باشد.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی بیماری آلزایمر، پیش بینی می شود تعداد افراد مبتلا به زوال عقل تا سال 2050 از 55 میلیون نفر در سال 2020 به 139 میلیون نفر در جهان افزایش یابد.

در حال حاضر، هیچ درمانی برای زوال عقل وجود ندارد، اما شواهد رو به رشد نشان می دهد که حفظ یک سبک زندگی سالم و سلامت قلب و عروق می تواند به تأخیر در شروع زوال عقل و کاهش علائم کمک کند.

در این مطالعه، محققان بررسی کردند که آیا ضربان قلب در حین استراحت در 2147 فرد 60 ساله به بالا که در استکهلم زندگی می کردند، می تواند با زوال عقل و زوال شناختی مستقل از سایر عوامل خطر شناخته شده مانند بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد یا خیر.

نتایج این مطالعه که شرکت کنندگان تا 12 سال تحت نظر بودند، نشان داد افراد دارای ضربان قلب در حالت استراحت به طور متوسط 80 تپش در دقیقه یا بالاتر، 55 درصد بیشتر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباط افزایش ضربان قلب و ریسک زوال عقل

ارتباط افزایش ضربان قلب و ریسک زوال عقل