مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 21:002021-12-05پزشكي

چرا مردان رنج هایشان را پنهان می کنند؟


​​​​​​​یک روان پزشک با بیان اینکه میزان بروز اختلالات روانی میان زنان و مردان تقریباً یکسان است، اما مراجعه زنان برای درمان همیشه بیشتر از مردان است، - گفت: پذیرش اختلالات روان پزشکی در مردان کمتر از زنان است که این موضوع ریشه در فرهنگ جامعه ما دارد.

دکتر سعید انصاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که سلامت روان یکی از سه جزء اساسی تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامتی است، اظهار کرد: سلامتی به معنای تندرستی جسمانی، روانی و اجتماعی است.

وی گفت: مفهوم سلامت روان این است که فرد باید توانایی های خود را بشناسد، بتواند با استرس های معمول زندگی خود کنار بیاید، کار مفید و سازنده ای انجام دهد و بتواند با جامعه خود تعامل داشته باشد.

به عبارت دیگر سلامت روان یک تعریف کلی است که نشان می دهد فرد چقدر توانایی های جمعی و فردی دارد، چقدر هیجانات خود را می شناسد، چقدر برای بهبود حال خود تلاش می کند و چقدر می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

این روان پزشک با اشاره به این که در بسیاری از مواقع مردم به دلیل رویارویی با چالش های روزمره زندگی، اهمیت کمتری به سلامت جسمی و روانی خود می دهند، افزود: در این شرایط افراد از مسائل مربوط به سلامت خود مثل اندازه گیری قند، فشارخون، مشکلات دندان و در نهایت مسائل مربوط به سلامت روان خود غافل می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مردان رنج هایشان را پنهان می کنند؟

چرا مردان رنج هایشان را پنهان می کنند؟