مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 20:452021-12-05سياسي

گونه های ادبی که جای شان خالی است


محمدرضا یوسفی با بررسی سیر تحولات اسطوره ها در ادبیات معتقد است جای ادبیات سمبولیک و ادبیات ناتورالیستی در ادبیات کودک و نوجوان بعد از انقلاب خالی است.

- این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره جایگاه حیوانات در ادبیات کودک و نوجوان ایران اظهار کرد: انسان از آغاز تاریخش، یعنی از زمانی که موجودیتش به عنوان انسان تثبیت می شود و از جانوران دیگر فاصله می گیرد، جهان پیرامونش از جمله جانوران برایش رازآمیز می شود.

از سوی دیگر انسان با جانوران درگیری چندسویه دارد؛ از یک طرف می خواهد آن ها را برای امرار معاش و صیانت از ذات شکار کند و از طرف دیگر بر این باور است که خود و حیوانات دیگر در مجموع بخشی از طبیعت هستند.

این نگاه انسان نخستین در قصه ها، داستان ها و اسطوره ها تجلی پیدا می کند؛ برای همین است در عصری که انسان ها باورهای چندایزدی دارند، حتی می بینیم ایزدان در مجسمه ها و داستان ها ترکیبی از انسان و حیوان هستند.

او با بیان این که حیوانات در برخی از ادیان تقدس دارند و با اشاره به اسطوره کیومرث ، افزود: تقدس و ارزشمندی حیوانات را در اسطوره کیومرث می بینید؛ او نخستین انسان است که با گاو شگفت انگیزش همراه است.

این همان گاوی است که در آیین های هندو، مصر باستان و میتراییسم می بینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گونه های ادبی که جای شان خالی است

گونه های ادبی که جای شان خالی است