مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 17:552021-12-05اقتصادي

کاهش 53 درصدی بارش ها در حوضه آبریز مرکز، جنوب و شرق


وضعیت بارش پیش بینی شده انتهای بهمن ماه 1400 نشان می دهد که وضعیت بارش ها در حوضه های آبریز شمال غرب، جنوب شرق و شمال شرق افزایش یافته و حوضه های مرکز، - به نقل از موسسه تحقیقات آب، وضعیت بارش پیش بینی شده برای داده های تجمعی سه ماهه از ابتدای آذر تا انتهای بهمن ماه 1400 نشان می دهد که در این دوره وضعیت بارش ها در حوضه های آبریز شمال غرب، جنوب شرق و شمال شرق (حوضه سرخس) بیشتر از متوسط بلندمدت خواهد بود و برای سایر حوضه های آبریز درجه 2 کشور، کمتر از متوسط بلندمدت پیش بینی شده است.

وضعیت بارش آذر ماه 1400 در بیشتر حوضه های آبریز واقع در مرکز، جنوب و شرق کشور کمتر از متوسط بلندمدت و در سایر حوضه های آبریز بیشتر از متوسط بلندمدت پیش بینی می شود.

پیش بینی انجام شده برای حوضه آبریز اصلی مرزی شرق بیانگر آن است که این حوضه تنها حوضه ای است که کاهش بارش 53 درصدی را دارد و میزان بارش آن به 4 میلی متر خواهد رسید درحالی که متوسط دوره بلندمدت آن 9 میلی متر بوده است.

همچنین در آذرماه امسال 8 حوضه آبریز درجه دو کشور شامل رودخانه های بین سفیدرود و هراز، قره سو و گرگان، هامون و جازموریان، پترگان و خواف، هامون، هیرمند، بندرعباس، سدیج، کل، مهران و مسیل های جنوبی، مند، کاریان و خنج هم با کاهش بارش روبرو هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 53 درصدی بارش ها در حوضه آبریز مرکز، جنوب و شرق

کاهش 53 درصدی بارش ها در حوضه آبریز مرکز، جنوب و شرق