مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 17:302021-12-05اقتصادي

قیمت گذاری حامل های انرژی ویژه صنایع بازنگری شود


قیمت گذاری حامل های انرژی ویژه صنایع با چالش هایی برای واحدهای تولیدی همراه شده که این نحوه از قیمت گذاری نیازمند بازنگری است.

- ، صادق خلیلیان عصر امروز یکشنبه در شصت و پنجمین نشست شورای گفت ‎وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان بیان کرد: برابر قانون بودجه سال 1400، مبنای افزایش قیمت گاز برای صنایع بالا دستی و میان دستی به ویژه پتروشیمی ها، بر اساس فوب خلیج فارس است.

وی ادامه داد: بر این اساس، نرخ سوخت واحدهای پالایشگاهی، پتروشیمی، فولادی و سایر واحدهای تولید فلزات و کانی های فلزی برابر 30 درصد، واحدهای سیمانی 10 درصد و سایر صنایع (به غیر از نیروگاه ) 10 درصد نرخ متوسط خوراک گاز تحویلی به شرکت های پتروشیمی، تعیین شده است.

خلیلیان با اشاره به اینکه محاسبه گاز مصرفی صنایع بر اساس نرخ شناور، باعث شده تا بیشتر صنایع پایین دست دچار چالش جدی شوند، بیان کرد: نبود ثبات در نرخ گاز و غیرقابل پیش بینی بودن هزینه ها، امکان محاسبه هزینه های تولید به صورت شفاف و دقیق از شرکت ها گرفته شده و تصمیمات مدیریتی و حسابرسی شرکت های نیز با مشکلات متعددی همراه شده است.

وی گفت: به منظور برنامه ریزی برای قیمت تمام شده محصولات تولیدی، مطابق با خواسته فعالان بخش خصوصی، موضوع تثبیت قیمت گاز ویژه صنایع از طریق مراجع مربوطه در سطح ملی مورد پیگیری و بررسی قرار گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت گذاری حامل های انرژی ویژه صنایع بازنگری شود

قیمت گذاری حامل های انرژی ویژه صنایع بازنگری شود