مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 17:252021-12-05پزشكي

سرعت سرایت “اومیکرون” نگران کننده است


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سویه جدید کروناویروس موسوم به «اومیکرون» تاکنون در 38 کشور گزارش شده و سرعت سرایت بالای این سویه، نگران کننده است.

- ایسنا/فارس معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سویه جدید کروناویروس موسوم به اومیکرون تاکنون در 38 کشور گزارش شده و سرعت سرایت بالای این سویه، نگران کننده است.

اورنگ ایلامی یکشنبه 14 آذر در گفت وگو با خبرنگاران نسبت به گسترش سریع تر اومیکرون نسبت به سایر سویه های کروناویروس هشدار داد و گفت: بیشتر جهش های قبلی کرونا که در دنیا رخ داده، در ایران نیز مشاهده شده است، او پوشش پایین واکسیناسیون در آفریقای جنوبی را یکی از علت های مهم شیوع سویه جدید کرونا در این کشور دانست و افزود: انجام واکسیناسیون عمومی در ایران همراه با رعایت مستمر شیوه نامه های بهداشتی، تا حد قابل قبولی خطر سویه جدید کرونا ویروس را کاهش می دهد.

ایلامی با ابراز نگرانی نسبت به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در برابر کروناویروس، اضافه کرد: تجربه های قبلی نشان داده به دلیل رفت و آمد زیاد با کشورهای حاشیه خلیج فارس، احتمال ورود این سویه به کشور وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از آماده باش بیمارستان های معین کرونا در شیراز و شهرستان های فارس برای مقابله با موج احتمالی کرونا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت سرایت “اومیکرون” نگران کننده است

سرعت سرایت “اومیکرون” نگران کننده است