مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 16:302021-12-05سياسي

تدابیر آیت الله رییسی در تنش زایی با همسایگان و توافق گازی با علی اف


یک تحلیلگر آمریکایی در زمینه قرارداد گازی تازه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان نوشت، توافق سوآپ گازی توسط باکو و تهران، دلیلی برغلبه بر بحران سیاسی اخیر دو کشور همسایه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین لملل خبرگزاری فارس،  یک تحلیلگر آمریکایی در مطلبی در زمینه قرارداد گازی تازه ایران، منتشر شد نوشت، جمهوری آذربایجان و ایران با مبادله گاز طبیعی به همراه ترکمنستان موافقت کرده اند و نزدیکی اقتصادی آنها پس از یک گسست سیاسی، بین دو همسایه تقویت گردید.

*توافق مهم گازی تهران و باکو نویسنده ادامه داد، روسای جمهور جمهوری آذربایجان و ایران 28 نوامبر در شهر عشق آباد دیدار کردند و پس از آن توافقنامه امضا شد.

الهام علی اف رییس جمهور جمهوری آذربایجان پس از امضای این قرارداد به خبرنگاران گفت: از این پس روابط ایران و جمهوری آذربایجان در همه زمینه ها توسعه خواهد یافت.

مردم ما ملت های برادر هستند، کشورهای ما کشورهای برادر هستند و موضوعاتی که امروز مطرح شد دوباره نشان می دهد که روابط ایران و آذربایجان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

نویسنده ادامه داد، به دنبال بحران از سوی پلیس جمهوری آذربایجان و دستگیری دو راننده کامیون ایرانی و رزمایش ایران در مرز، دو دولت به زودی اقدام به اصلاح امور کردند و اواخر نوامبر یک توافقنامه بالقوه مهم در مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدابیر آیت الله رییسی در تنش زایی با همسایگان و توافق گازی با علی اف

تدابیر آیت الله رییسی در تنش زایی با همسایگان و توافق گازی با علی اف