مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 16:202021-12-05سياسي

100 هزار پرستار بیکارند؛ کشور هم به 100 هزار پرستار نیاز دارد!


محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار گفت: اگر در گذشته سالانه 300 نفر می رفتند الان به بالای هزار نفر رسیده است و حتی در مواردی هزار و 500 نفر هم اقدام به مهاجرت کرده اند.

- روزنامه جوان نوشت: در طول دو سال گذشته کادر درمان و در رأس آن ها پرستاران در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بوده و در این راه 150 شهید تقدیم کرده اند.

با وجود این، هم اکنون با فروکش موج پنجم بیماری برخی مراکز درمانی عذر پرستارانی را خواسته اند که در قالب قرارداد های 89 روزه به کار گرفته شده بودند.

این پرستاران در آستانه روز پرستار و بعد از دو سال تلاش سخت و نفسگیر در سخت ترین شرایط کاری، در شُرف بیکاری قرار گرفته اند! بخش دیگری از تراژدی پرستاران هم مربوط به پرستاران شرکتی است که بخشی از حقوق و مزایای آن ها به شرکت واسطه به کار گیری پرداخت می شود.

پیگیری ماهیت این شرکت ها هم از برخی رانت های پشت پرده حکایت دارد که موجب شده تا بخشی از حق و حقوق این پرستاران در دور باطلی به دست کسانی بیفتد که تنها مزیتشان برخورداری از برخی رانت ها و روابط است.

ماجرای کمبود پرستار و تأکید سال گذشته رهبر معظم انقلاب بر اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و جذب پرستار برای برداشته شدن فشار کاری از روی دوش پرستاران شاغل هم عملاً به فراموشی سپرده شده و حالا به گفته دبیر کل خانه پرست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 هزار پرستار بیکارند؛ کشور هم به 100 هزار پرستار نیاز دارد!

100 هزار پرستار بیکارند؛ کشور هم به 100 هزار پرستار نیاز دارد!