مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 13:402021-12-05پزشكي

جراحی مغز بدون بُرش با دقت بی نظیر


محققان روشی غیرتهاجمی برای از بین بردن مدارهای عصبی معیوب مغز یافته اند که به پزشکان این امکان را می دهد که بیماری های عصبی را بدون نیاز به انجام عمل های جراحی تهاجمی مرسوم، - درمان کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشکده پزشکی ویرجینیا با همکاری محققان دانشگاه استفورد این روش جدید را ایجاد کرده اند و اگر این روش با موفقیت در اتاق عمل اجرا شود انقلابی در زمینه درمان برخی از چالش برانگیزترین و پیچیده ترین بیماری های عصبی از جمله صرع و ناتوانی های حرکتی خواهد بود.

در این رویکرد از ترکیب امواج فراصوت با شدت کم و ریزحباب ها استفاده می شود تا بتوان از سد دفاعی طبیعی مغز عبور کرد و نوروتوکسین ها را به مغز رساند.

نوروتوکسین نوعی ماده ای شیمیایی است که سلول های معیوب مغز را از بین می برد اما به سایر سلول های سالم مغز آسیبی نمی رساند و ساختار مغز را حفظ می کند.

کوین اس لی (Kevin S.

Lee) دانشجوی دکتری از دپارتمان علوم و جراحی اعصاب دانشگاه ویرجینیا و مرکز ایمنی شناسی مغز و گلیا (BIG) می گوید: این روش جدید این قابلیت را دارد که جایگزین جراحی های مرتبط با اختلالات عصبی شود که به دارو جواب نمی دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی مغز بدون بُرش با دقت بی نظیر

جراحی مغز بدون بُرش با دقت بی نظیر