مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-05اقتصادي

منابع خاک مورد بی مهری قرار گرفته است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه خاک بستر رشد گیاهان و ثروت ارزشمند زمین است، گفت: متاسفانه منابع خاک کشور بعنوان ثروت ارزشمند ملی و بستر اصلی کشاورزی و محیط زیست، - مورد بی مهری قرار گرفته و مشکلات عدیده ای در بهره وری بخش منابع طبیعی، کشاورزی و حفاظت محیط زیست را بدنبال داشته است.

اسفندیار خزایی با اشاره به روز 14آذر ماه روز جهانی خاک با شعار امسال جلوگیری از شور شدن خاک، افزایش بهره وری خاک با تاکید بر اهمیت حفظ خاک افزود: اگرچه آب عامل مهمی در توسعه کشاورزی است اما خاکی که از 200تا 300 سال برای تشکیل یک سانتی متر آن طول می کشد، از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار بوده و باید از این نعمت عظیم به درستی حفظ و حراست وبهره برداری اصولی شود.

وی اظهار کرد: روند فرسایش خاک، شور شدن تدریجی آن، کوچک شدن اراضی کشاورزی و آلودگی خاک از جمله مواردی است که خاک را به عنوان بستر رشد گیاهان و تولید محصولات کشاورزی تهدید می کند که در همین رابطه وظیفه همه ماست که از این سرمایه ارزشمند در برابر تهدیدات زیستی به خوبی محافظت کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان انجام طرح های آبخیزداری و آبخوانداری را برای کاهش میزان فرسایش خاک اثرگذار دانست و بر لزوم اجرای پروژه های آبخیزداری برای جلوگیری از فرسایش خاک تاکید کرد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع خاک مورد بی مهری قرار گرفته است

منابع خاک مورد بی مهری قرار گرفته است