مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 11:152021-12-05دانش

انتشار مقاله استاد ایرانی در مجله Scientific Reports


مقاله علمی دکتر مهدی عسکری، عضو هیات علمی رشته فیزیک دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در مجله بین المللی Scientific Reports از گروه انتشارات نیچر به چاپ رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مقاله ISI دکتر مهدی عسکری، عضو هیات علمی رشته فیزیک دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با عنوان Non-Hermitian indirect exchange interaction in a topological insulator coupled to a ferromagnetic metal در نشریه Scientific Reports از مجلات Q1 با ضریب تأثیر (IF) 4.

379پذیرفته و در این نشریه منتشر شد.

عسکری در تشریح موضوع این مقاله توضیح داد: در مطالعه نظری دستگاه های فیزیکی، عمدتاً دستگاه ها منزوی (ایزوله) از محیط پیرامون در نظر گرفته می شوند.

این در حالی است که در دنیای واقع، هیچ سیستمی کاملاً از اطراف خود ایزوله نیست و با یک منبع خارجی در تماس بوده و برهم کنش دارند.

در این مقاله، سیستمی شامل عایق های توپولوژیک با ناخالصی های مغناطیسی بر هم کنش کننده را در نظر گرفته و با فرض اینکه سیستم با محیط اطراف خود در ارتباط است، تاثیر محیط پیرامون بر رفتار بر هم کنشی اسپین ناخالصی ها را مورد مطالعه قرار دادیم.

عضو هیات علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون همچنین در این رابطه افزود: از آنجا که می توان اطلاعات کوانتومی را در اسپین ناخالصی های مغناطیسی ذخیره کرده و از آنها به عنوان حافظه استفاده کرد، آگاهی از نوع بر هم کنش آن ناخالصی ها در شرایط واق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله استاد ایرانی در مجله Scientific Reports

انتشار مقاله استاد ایرانی در مجله Scientific Reports