مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-05بين الملل

معافیت عراق از تحریم های آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران


از آنجا که صادرات گاز و برق به کشورهای همسایه ایران در قالب قراردادهای بلندمدت اجرا می شود، آمریکا مجبور شد تا معافیت واردات برق و گاز از ایران را ابلاغ کند.

- از آنجا که صادرات گاز و برق به کشورهای همسایه ایران در قالب قراردادهای بلندمدت اجرا می شود، آمریکا مجبور شد تا معافیت واردات برق و گاز از ایران را ابلاغ کند.

هم زمان با مذاکرات در وین برای احیای برجام، دولت آمریکا بار دیگر معافیت عراق از تحریم های آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران را تمدید کرد، معافیتی که به نوعی عقب نشینی آمریکا به شمار می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، اردیبهشت سال 97، آمریکا به صورت یک طرفه از برجام خارج شد و تحریم ها یک به یک به اقتصاد ایران بازگشت.

در این میان تحریم صادرات نفت ایران یکی از مهمترین مواردی بود که همواره بر آن تاکید شده است.

با این حال، از آنجا که صادرات گاز و برق به کشورهای همسایه ایران در قالب قراردادهای بلندمدت اجرا می شود، آمریکا مجبور شد تا معافیت واردات برق و گاز از ایران را ابلاغ کند.

در این میان عراق که به عنوان یکی از بزرگترین بازارهای صادراتی انرژی ایران مطرح است نیز از این معافیت ها استفاده کرده و به تازگی دولت آمریکا معافیت عراق از تحریم های آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران را تمدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معافیت عراق از تحریم های آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران

معافیت عراق از تحریم های آمریکا برای واردات گاز و برق از ایران