مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-05سياسي

هم اندیشی برای تدوین الزامات حاکمیتی هوش مصنوعی انجام شد


معاون مرکز ملی فضای مجازی در نشست هم اندیشی برای تدوین الزامات حاکمیتی هوش مصنوعی گفت: سند الزامات حاکمیتی این فناوری در راستای توسعه کسب و کارها و اشتغالزایی تدوین می شود.

- به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، اولین نشست هم اندیشی پیش نویس سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی با حضور تیم متخصص حوزه هوش مصنوعی پژوهشکده فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، خبرگان و اساتید دانشگاه های برتر کشور به جهت ایجاد کانون همگرایی نخبگان علمی و اجرایی و تهیه سندی متناسب با شایستگی های کشور برگزار شد.

در این نشست ابوالفضل روحانی معاون فناوری مرکز ملی فضای مجازی گفت: هدف اصلی تدوین سند الزامات حاکمیتی فناوری هوش مصنوعی، انسجام دیدگاه ها و پرداختن به این حوزه مهم در کشور است تا بتوان با استفاده از ظرفیت ها و فرصت های قابل توجه از توسعه هوش مصنوعی، تجاری سازی دانش و فناوری این حوزه را تسریع کرده و به رقابت پذیری اقتصادی در سطح منطقه و جهان نزدیک شد.

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست هم اندیشی پیش نویس این سند، افزود: در این سند قرار بر این است تا با مطالعه اسناد بالادستی مرتبط با فناوری های هوشمند و با نگاهی بر زیست بوم و فلسفه هوش مصنوعی و تاکید بر زنجیره ارزش هوش مصنوعی و آگاهی بخشی عمومی و اجتماعی سازی، اخلاقیات، تنظیم گری و دیگر جنبه های مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم اندیشی برای تدوین الزامات حاکمیتی هوش مصنوعی انجام شد

هم اندیشی برای تدوین الزامات حاکمیتی هوش مصنوعی انجام شد