مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 10:202021-12-05بين الملل

علی باقری: ایران از خواسته هایش عقب نشینی نمی کند/ آمریکا باید گام نخست را بردارد


علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین تاکید کرد: پیشنهادهای ارائه شده از جانب تهران به گروه 1+4 در روند مذاکرات وین «مستند و منطقی» است و به همین دلیل می تواند مبنایی برای مذاکرات باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در جریان مذاکرات وین بار دیگر بر مواضع صریح تهران مبنی بر لغو تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران تاکید و تصریح کرد که جمهوری اسلامی در این مسیر، از خواسته های خود عقب نخواهد نشست.

علی باقری کنی در گفت و گو با خبرگزاری آنسا ایتالیا گفت: جمهوری اسلامی ایران از خواسته های خود در مسیر فعال سازی دوباره قرارداد هسته ای سال 2015 و لغو تحریم ها عقب نشینی نخواهد کرد.

باقری کنی گفت: با توجه به اینکه این آمریکا بود که در سال 2018 از توافق خارج شد، بنابراین واشنگتن باید گام نخست را بردارد .

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد که پیشنهادهای ارائه شده از جانب تهران به گروه 1+4 در روند مذاکرات وین مستند و منطقی است و به همین دلیل می تواند مبنایی برای مذاکرات باشد.

ایران در این مذاکرات برنامه های خود را در قالب دو متن پیشنهادی، یکی با موضوع لغو تحریم های ظالمانه وغیرقانونی و دیگری با موضوع هسته ای به طرف مقابل ارائه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی باقری: ایران از خواسته هایش عقب نشینی نمی کند/ آمریکا باید گام نخست را بردارد

علی باقری: ایران از خواسته هایش عقب نشینی نمی کند/ آمریکا باید گام نخست را بردارد