مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-05اجتماعي

کاشت 180 هکتار ذخیره گاه جنگلی در سمیرم


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در راستای پویش ایرانی سبز هر ایرانی یک نهال با مشارکت جمعیت هلال احمر، بسیج سازندگی، سازمان های مردم نهاد، - محمدعلی کاظمی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: در راستای پویش ایرانی سبز هر ایرانی یک نهال 180 هکتار از ذخیره گاه جنگلی شهرستان سمیرم با مشارکت گروه های مختلف جنگل کاری و احیا می شود.

وی افزود: در این پویش با مشارکت جمعیت هلال احمر، بسیج سازندگی، سازمان های مردم نهاد، مردم محلی و اداره منابع طبیعی 180 هکتار از ذخیره گاه جنگلی داغ باشی در جنوب سمیرم با بذر جنگل کاری می شود.

وی افزود: عملیات کاشت جنگل در راستای حفظ، احیاء و توسعه جنگل های زاگرس در یازده استان کشور جنگل های زاگرسی وجود دارد که در استان اصفهان در دو شهرستان سمیرم و فریدون شهر 65 هزار هکتار از جنگل های زاگرس واقع شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: بذر درخت ارژن گونه جنگلی مقاومی است که توسط دوستداران منابع طبیعی در ذخیره گاه جنگلی داغ باش کاشت می شود درخت بادام، ارس یا سرو کوهی، بنه، بلوط و اسکوپاریا از درختان جنگلی خاص زاگرس هستند و در استان اصفهان 45 هزار هکتار جنگل دست کاشت از نوع درختان کم آب جنگلی اسکوپاریا و ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاشت 180 هکتار ذخیره گاه جنگلی در سمیرم

کاشت 180 هکتار ذخیره گاه جنگلی در سمیرم