مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-05سياسي

اومیکرون به ایران رسید؟


دبیر سابق کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: نمی توان به صورت قطعی گفت که سویه اومیکرون تا کنون وارد کشور ما نشده است چرا که بررسی سکانس ویروسی در کشور برنامه مدونی ندارد و ممکن است اومیکرون هم اکنون به ایران هم رسیده باشد، اما شناسایی نشده باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمیزان، عاطفه عابدینی در پاسخ به این سوال که با توجه به شناسایی سویه اومیکرون در کشور های همسایه ما به نظر شما این ویروس چه زمانی به ایران می رسد؟، گفت: نمی توان به صورت قطعی گفت که این سویه تا کنون وارد کشور نشده است چرا که بررسی سکانس ویروسی در کشور ما برنامه مدونی ندارد و ممکن است اومیکرون هم اکنون به ایران هم رسیده باشد، اما شناسایی نشده باشد.

وی ادامه داد: بهتر است آن شهر هایی که هم اکنون وضعیت قرمز پیدا کرده اند و مکان هایی که شیوع این بیماری در آن ها افزایش یافته است را از نظر توالی موتاسیون مورد بررسی قرار دهیم تا اگر این سکانس در کشور وارد شده آن را پیدا کنیم و در صورت شناسایی این موضوع را هر چه سریع تر گزارش دهیم.

البته ما در کشور امکانات تشخیص این سویه را داریم، اما برنامه مدونی در خصوص آن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:شیشه مغز را از بین می برددبیر سابق کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که دلتا مرگبارتر است یا اومیکرون؟، افزود: نمی توان در خصوص مرگب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اومیکرون به ایران رسید؟

اومیکرون به ایران رسید؟