مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:302021-12-05پزشكي

واکسینه شدن در مقابل کرونا مانعی برای اهدای خون نیست


واکسینه شدن افراد هیچ مانعی برای اهدای خون نیست و به جز واکسن های آسترازنکا و اسپوتنیک که افراد 14 روز پس از واکسیناسیون می توانند اهدای خون را انجام دهند، - ایسنا/البرز مدیرکل انتقال خون البرز گفت: واکسینه شدن افراد هیچ مانعی برای اهدای خون نیست و به جز واکسن های آسترازنکا و اسپوتنیک که افراد 14 روز پس از واکسیناسیون می توانند اهدای خون را انجام دهند، برای افراد واکسینه با سایر واکسن ها هیچ مشکل خاصی نیست.

میر محمدعلی حسینی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اهدای خون باید به برنامه زندگی مردم تبدیل شود، اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده های خونی یک نیاز دائمی است و این طور نیست که به فصل یا ایام خاصی از سال محدود باشد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به کوتاه شدن روزها در فصول سرد، میزان مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون کاهش پیدا می کند، ادامه داد: این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و اتاق های عمل و نیاز مصرف کنندگان مستمر مانند بیماران تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی مانند دیگر روزهای سال به قوت خود باقی است.

این مسئول با بیان اینکه اهداکنندگان باید قبل از مراجعه به پایگاه های انتقال خون ثبت نام کنند، اضافه کرد: از مردم می خواهیم که با ثبت نام و نوبت اینترنتی، از تجمعات در مراکز اهدای خون جلوگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه شدن در مقابل کرونا مانعی برای اهدای خون نیست

واکسینه شدن در مقابل کرونا مانعی برای اهدای خون نیست