مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 09:002021-12-05پزشكي

حمایت ایران از نقش WHO در امنیت جهانی بهداشت


مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت گفت: ایران قویا از نقش کلیدی WHO در امنیت جهانی بهداشت و ابتکارات واکنش های اضطراری حمایت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دومین نشست ویژه مجمع جهانی بهداشت (WHASS) جهت بحث و گفت و گو پیرامون ایجاد احتمال یک معاهده جدید جهانی برای حمایت از آمادگی در برابر بیماری همه گیر برگزار شد و نمایندگان 194 کشور عضو WHO به مدت سه روز برای بررسی تدوین یک سند بین المللی جدید و یا تقویت IHR 2005 برای مقابله با پاندمی های احتمالی آینده گرد هم آمدند.

دکتر محمد حسین نیکنام مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از وزارت بهداشت کشورمان بیانیه ای را قرائت کرد.

در بیانه ارایه شده از سوی دکتر نیکنام آمده است: مایه خرسندی من است که در این مقطع حساس، زمانی که جامعه جهانی بهداشت برای ارزیابی و شناسایی بهترین راه پیش رو برای تقویت ظرفیت های آمادگی و واکنش برای شرایط اضطراری بهداشتی در آینده، گرد هم آمده اند، در این جا حاضر باشم.

طی دو سال گذشته، همه گیری کووید-19باعث ایجاد بیماری و رنج فاجعه بار و زیادی برای همه مردم جهان شده است و این چالش هنوز هم ادامه دارد.

درسی که از چالش عظیم ناشی از این بیماری همه گیر آموخته شد، این است که جهان نمی تواند تا زمان حملات مرگبار بعدی همه گیر بیکار بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت ایران از نقش WHO در امنیت جهانی بهداشت

حمایت ایران از نقش WHO در امنیت جهانی بهداشت