مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 08:502021-12-05پزشكي

واکسن نزده ها، بیشترین قربانیان اُمیکرون


رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: واکسن نزده ها، بیشترین قربانیان اُمیکرون هستند.

- فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه اُمیکرون نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، اظهارکرد: اُمیکرون مسری تر از سویه های قبلی ویروس کرونا است و مواردی از ابتلا به آن در استرالیا، بلژیک، بوتسوانا، بریتانیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، هنگ کنگ، اسراییل، ایتالیا و هلند گزارش شده است.

وی افزود: طبق گفته دانشمندان، سویه آفریقای جنوبی شامل تعداد زیادی جهش در پروتیین اسپایک است؛ پروتیینی که نقش کلیدی در ورود ویروس کرونا به سلول های بدن دارد.

وی تصریح کرد: این سویه دارای 50 جهش است که بیش از 30 جهش روی پروتیین اسپایک رخ داده است، یعنی دو برابر بیش از سویه دلتا که در هند شناسایی شد.

برزگر ادامه داد: بروز جهش های ژنتیکی در ویروس کرونا بسته به اینکه در کدام بخش از ویروس رخ داده باشد می تواند بر میزان سرایت پذیری، عفونت زایی، شدت بیماری زایی و اثربخشی واکسن ها اثرگذار باشد.

این مسئول تصریح کرد: هنوز مشخص نیست که این سویه از ویروس کرونا تا چه حد اثربخشی واکسن ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد و در این زمینه به اطلاعات و مطالعات بیشتری نیاز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن نزده ها، بیشترین قربانیان اُمیکرون

واکسن نزده ها، بیشترین قربانیان اُمیکرون