مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-05پزشكي

شلغم؛ خوراک روزهای سرد زمستانی


یکی از سبزیجاتی که ایرانی ها در فصل سرد سال از آن در درمان سرماخوردگی و گلودرد از آن استفاده می کنند، شلغم است.

- اغلب ما از شلغم تنها برای درمان بیماری های فصلی همچون سرماخوردگی و کم کردن التهاب گلو از آن استفاده می کنیم، اما بد نیست بدانیم که شلغم خواص درمانی شگفت آوری دارد که اغلب از آن بی خبریم! در این گزارش سعی داریم شما را با گوشه ای از خواص دارویی شلغم آشنا کنیم.

به گفته یک متخصص تغذیه، شلغم یکی از سبزیجات های مفید و پرخاصیت است کە بە عنوان یک ترکیب آنتی بیوتیک در درمان سرماخوردگی و کاهش علائم بیماری های مخصوص فصول سرد سال توصیه می شود.

سارا فوضی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: توصیه ما به افراد این است که شلغم را به صورت پخته به همراه کمی آویشن در طول روز مصرف کنند؛ البته توجه به این نکته ضروری است که افرادی که دچار پرفشاری خون هستند از مصرف آویشن پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه شلغم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا در افراد می شود؛ عنوان کرد: شلغم یکی از ترکیبات مفیدی است کە بە کاهش علائم سرفە در افراد کمک کرده و همچنین بخاطر ترکیبات مغذی کە در خود دارد بە تقویت سلول های بینایی چشم کمک کرده و باعث کاهش التهاب مجاری تنفس در افراد می شود و یکی از ترکیبات سالم و پرخاصیتی است کە می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلغم؛ خوراک روزهای سرد زمستانی

شلغم؛ خوراک روزهای سرد زمستانی