مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:202021-12-05پزشكي

بازی های رایانه ای، نجات بخش حافظه سالمندان


توجه به سلامت جسمی و روانی سالمندان، یکی از مهم ترین وظایفی است که در سطح فردی و اجتماعی باید توسط جوامع مورد عنایت قرار گیرد.

محققان کشور در همین راستا استفاده از بازی های رایانه ای را برای سالم نگه داشتن حافظه سالمندان توصیه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالمندی یک فرآیند زیستی طبیعی و غیر قابل اجتناب است که باعث تغییراتی در بدن، ذهن و زندگی اجتماعی افراد می شود.

هرچند که آستانه ی خاصی برای پیری وجود ندارد، اما صاحب نظران و برنامه ریزان معمولاً در مطالعات جمعیتی ایران، سالمندان را جمعیت در سنین 65 سال و بیشتر در نظر گرفته اند.

بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، سالمندی که معمولاً از دیدگاه سن تقویمی از 60 سالگی به بعد اطلاق می شود، نتیجه سیر طبیعی زمان است که به تغییرات فیزیولوژیکی، روانی و اجتماعی در سالمندان منجر می شود.

این سازمان اعلام کرده است که جمعیت سالمندی به سرعت در حال افزایش است و انتظار می رود از میزان 840 میلیون در سال 2013 به 2 میلیارد تا سال 2050 برسد.

بر اساس نظر متخصصان، ازجمله تغییرات مبتنی بر سن در سالمندی، کاهش توانمندی های شناختی مانند عملکردهای حافظه، توجه و پردازش شناختی است.

با افزایش سن، ممکن است سطح بخش هایی از مغز مانند ارتباط و کارکرد لوب پیشانی و هیپوکامپ که تعیین کننده فرآیندهای شناختی مانند توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های رایانه ای، نجات بخش حافظه سالمندان

بازی های رایانه ای، نجات بخش حافظه سالمندان