مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 07:152021-12-05سياسي

سازوکار اعتراض به تقاضای ثبت اختراع و پذیرش اظهارنامه تعیین شد


با تصویب مجلس شورای اسلامی، هر شخصی که نسبت به تقاضای ثبت اختراع و پذیرش اظهارنامه اعتراض داشته باشد، باید آن را به صورت کتبی، در دو نسخه به مرجع ثبت تسلیم نماید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح حمایت از مالکیت صنعتی را بررسی کرده و مواد 26 تا 29 این طرح را به تصویب رساندند.

بر اساس ماده 26 این طرح، درصورت وجود شرایط شکلی و واحد بودن اختراع، مرجع ثبت، شرایط ماهوی اظهارنامه و پیوست های آن و رعایت ماده (18) این قانون را ظرف مدت یک سال از تاریخ تسلیم مورد بررسی قرار می دهد و نتیجه این بررسی را به متقاضی ابلاغ می کند.

متقاضی می تواند ظرف مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ، دلایل خود را نسبت به گزارش سایت قطره و به نقل ازکارشناسی، به مرجع ثبت ارائه کند یا اینکه ظرف همان مدت، تغییراتی را در چهارچوب اظهارات یا ایرادهای ارزیاب در ادعا یا ادعاها انجام دهد، مشروط بر اینکه در نتیجه این تغییرات، ادعا یا ادعاهای اصلاحی، از حدود توصیف اظهارنامه نخست فراتر نرود.

مرجع ثبت، نظر نهایی خود را مبنی بر پذیرش یا عدم پذیرش اظهارنامه مورد تقاضا که کارشناسان ذی ربط با در نظرگرفتن دلایل و پاسخ متقاضی و دلایل ذی نفعان (درصورت ارائه) تدوین نموده اند، ظرف مدت یک ماه به متقاضی ابلاغ می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازوکار اعتراض به تقاضای ثبت اختراع و پذیرش اظهارنامه تعیین شد

سازوکار اعتراض به تقاضای ثبت اختراع و پذیرش اظهارنامه تعیین شد