مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 06:352021-12-05پزشكي

کاهش سن ابتلا به سرطان سینه در چهارمحال و بختیاری


یک متخصص زنان و زایمان در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سنین بالای 50 سال و پس از سن یائسگی ابتلا به سرطان سینه افزایش پیدا می کند، گفت: - البته موارد سرطان سینه قبل از یائسگی کم نیستند، در حال حاضر مشاهده می شود که در استان سرطان سینه در سنین پایین در حال رخ دادن است.

لعبت جعفرزاده در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت تشخیص سرطان سینه در میان بانوان، اظهار کرد: سه نوع غربالگری توده ای برای سینه وجود دارد، نخستین راه تشخیصی این است که هر ماه فرد در پایان دوران قاعدگی زیر دوش آب رفته و با درست کردن کف بر نوک انگشتان خود و افزایش حساسیت نوک انگشتان، سینه را به صورت دایره هایی متحدالمرکز معاینه کرده و انگشتان خود را از نوک سینه به سمت محیط حرکت دهد و اگر توده ای را زیر دست خود احساس کرد به پزشک زنان مراجعه کند.

وی افزود: به علاوه هر زن باید سالانه برای معاینه سینه های خود به نزد پزشک رفته و اگر توده ای لمس شد، سونوگرافی برای وی تجویز می شود، اما غربالگری اصلی انجام ماموگرافی بوده که از سن 40 سالگی شروع می شود، در فاصله میان 40 تا 50 سالگی بهتر است هر دو سال یک ماموگرافی و یک سونوگرافی برای سینه ها انجام بگیرد.

این متخصص زنان و زایمان ادامه داد: از سن 50 تا 70 سالگی به بعد، ماموگرافی سالیانه باید انجام شود، افراد مجرد نیز که سن 40 سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش سن ابتلا به سرطان سینه در چهارمحال و بختیاری

کاهش سن ابتلا به سرطان سینه در چهارمحال و بختیاری