مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 06:252021-12-05اجتماعي

خداحافظی با کاربراتوری ها/ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده از سال آینده


طبق آیین نامه مصوب اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک و افزایش نظارت بر انجام معاینه فنی به جای تعیین مطلق سن به عنوان معیار فرسودگی خودرو، به مرور وسایل نقلیه کاربراتوری، - گروه جامعه؛ خبرگزاری فارس:  در جلسه هیئت وزیران مورخ 9 خرداد 1400، پیشنهاد سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر آیین نامه اجرایی ماده (8) قانون هوای پاک درخصوص تعیین سن فرسودگی انواع خودروها با رویکرد حفظ حق مالکیت افراد درخصوص وسیله نقلیه و افزایش نظارت بر انجام معاینه فنی به جای تعیین مطلق سن به عنوان معیار فرسودگی خودرو، به تصویب رسید.

بازه های زمانی مراجعه به مراکز معاینه فنی کوتاه تر شد براساس این آیین نامه، با توجه به کاهش ایمنی و آلایندگی انواع وسایل نقلیه با گذشت زمان در اثر استهلاک و پوسیدگی اجزا و بدنه، شاخص سن مرز فرسودگی به جای سن فرسودگی تعیین شده و خودروهای مشمول ملزم به افزایش دفعات سالانه معاینه فنی و افزایش هزینه های تردد هستند.

این امر به نحوی است که مالک وسیله نقلیه جهت اطمینان از صحت عملکرد آن، بایستی در بازه های زمانی کوتاه تری اقدام به معاینه فنی و بازرسی خودرو کند.

داریوش گل علیزاده ، معاون مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه طبق این آیین نامه وظیفه مراکز معاینه فنی سنگین تر خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خداحافظی با کاربراتوری ها/ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده از سال آینده

خداحافظی با کاربراتوری ها/ممنوعیت تردد تاکسی های فرسوده از سال آینده