مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:452021-12-05اجتماعي

آببندان های بابل در کما!


تالاب ها می توانند ذخیره سازی آب، حفاظت در مقابل طوفان و کاهش تخریب سیل، تثبیت خطوط ساحلی و مهار فرسایش، تزریق مجدد آب های زیرزمینی جابه جایی آب از تالاب به درون سفره های زیرزمینی، - تخلیه آب های زیرزمینی جابه جایی آب به سوی بالا و تبدیل آن به آب های سطحی ، پالایش آب از طریق تثبیت عناصر محلول، رسوبات و دیگر آلودگی ها و تعدیل آب و هوای محلی را انجام دهند اما تمام این کارها در تالاب ها، به دلیل اثر متقابلی است که خاک، آب، گیاهان و جانوران در تالاب ها بر روی یکدیگر می گذارند.

در تحلیل شرایط کنونی نکته جالب توجه این است که در سالهای اخیر، مسئولان مازندران برای رفع دغدغه اشتغال جوانان بر راه اندازی شهرکهای صنعتی تمرکز کرده و آن را چاره برون رفت از مشکل برشمردند اما حاصل آن از بین رفتن طبیعت، شهرک های راکد و افزایش جوانان بیکار بود.

به بهانه حرکت به سمت زندگی مدرن طبیعت را ازبین بردیم و ویلانشین شدیم نتیجه آن نابودی درختان و کاهش بارندگی و افزایش دمای هوا و تابستان سوزان شد.

اخیرا بشر، فاجعه زیست محیطی و تغییر کاربری آبندان و تالاب را از سر گرفته و با نقابهای کاملا موجه بدون توفق یکی یکی اکوسیستم طبیعی و این نعمت عظیم خدادای را به نابودی می کشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آببندان های بابل در کما!

آببندان های بابل در کما!