مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-05اجتماعي

اشتغال؛ حلقه گم شده توان خواهان/ معلولان توجه می خواهند نه ترحم!


افراد معلول باید در جامعه بیشتر دیده شوند و مسوولان برای تحقق حقوق این شهروندان تمام تلاش خود را به کار بگیرند چرا که صرفا با دید ترحم به آن ها نگریستن مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث تضعیف بیشتر روحیه آن ها می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، معلولیت به ناتوانی در انجام تمام یا قسمتی از فعالیت های روزمره فرد اطلاق می شود که این نقص ممکن است معلولیت به ایجاد اختلال در رابطه بین فرد و محیط گفته می شود.

افراد دارای معلولیت اکثر اوقات در خانه هستند و زمانی که تصمیم به یادگیری حرفه ای برای سرگرمی و اشتغال می کنند با موانع و مشکلات بسیاری روبه رو هستند و یکی از این مشکلات، موانع شهری است که افراد معلول نمی توانند از این امکانات استفاده کنند و در نتیجه اشتغال یک فرد معلول با چالش های چند برابری نسبت به یک فرد سالم روبه رو است.

در کنار خدمات توانبخشی و درمانی باید خدمات آموزشی و اشتغالزایی بیشتر برای این قشر از افراد جامعه ارائه شود و ضروری است که دگرگونی اساسی برای تخصیص بودجه در این زمینه ها انجام گیرد تا شرایط تحصیل و اشتغال برای معلولان آماده شود.

در دسترس نبودن ساختمان ها و محیط های مختلف و هم چنین عدم مناسب سازی فضای شهری از دیگر مشکلاتی است که معلولان از آن رنج می برند و همگان باید به این امر مهم توجه داشته باشند ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال؛ حلقه گم شده توان خواهان/ معلولان توجه می خواهند نه ترحم!

اشتغال؛ حلقه گم شده توان خواهان/ معلولان توجه می خواهند نه ترحم!