مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:302021-12-05سياسي

مرد در سایه جنگ


ورشابی تا عملیات «خیبر» فرماندهی را در سایه تجربه کرد تا هرگز وارد حریم طرحچی، رضوی و ناجیان نشود.

رعایت ادب در کوران جنگ در رأس امور قرار داشت و هنگامی این دوران ناشناخته او به اوج رسید که در جبهه شحیطیه در کنار طرحچی مورد اصابت گلوله تانک قرار گرفت و .

- از طرفی، چهار سال فرصت خوبی بود که او بتواند با جهادگران گمنام ارتباط برقرار کرده و این تدبیر او منجر شد که فرماندهی در شبهای عملیات با منش همراهی با سنگرسازان در زیر آتش بگیرد.

شاید همین ارتباطات بود که ورشابی بعد از جنگ هرگز نتوانست مسئولیت های کشوری و لشکری را به رهایی از این بی سنگران ترجیح دهد.

این نبوغ ورشابی به سرعت در گردان های مهندسی پیاده شد و جهاد جایگاهی در جنگ پیدا کرد که محسن رضایی، فرمانده کل سپاه، فرماندهی مهندسی آفند کل عملیات والفجر8 را به او واگذار نماید.

سازمان رزم جهاد با ترکیبی از نظام کلاسیک ارتش، تجربه موفق سپاه و اشتیاق بسیج، در این عملیات پاسخ داد و اگر نبود ابتکارات عبور از اروند، جنگ آب در فاو و احداث خاکریزهای استراتژیک جهاد، شاید هیچ گاه در فاو مستقر نمی شدیم.

حالا دیگر پل خیبر و بعثت به پل های مطرح جنگ های قرن 20 تنه می زد و بلوغ جهاد در مهندسی منجر به یک پیوند عمیق و دوست داشتی بین جهادگران و فرماندهان ارتش و سپاه گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرد در سایه جنگ

مرد در سایه جنگ