مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:202021-12-05پزشكي

کودکان توانیاب را دریابیم


مدیر عامل انجمن همیاران سلامت پرور البرز با اشاره به اهمیت زمان  طلایی درمان کودکان دارای نقص جسمی-حرکتی یا گفتاری  گفت:  کودکانی هستند که در زمان طلایی آغاز به درمان کرده و 100 درصد بهبود پیدا کرده اند.

- افسانه نساجان در گفت وگو با اشاره به اینکه این انجمن فعالیت خود را از سال 90 در زمینه توانمندسازی بانوان مبتلا به HIV آغاز کرد، گفت: در سال 93 به دلیل اینکه برخی مراجعه کنندگان، صاحب فرزندان توانیاب بی بضاعت با مشکلات حرکتی یا گفتاری بودند موضوع توانبخشی را به فعالیت های انجمن اضافه کردیم.

از طرفی به دلیل وجود برخی تابوها بانوان HIV مثبت به راحتی نمی توانستند به انجمن تردد داشته باشند و از انگ ها می ترسیدند اما وقتی بخش توانبخشی کودکان توانیاب به فعالیت های انجمن اضافه شد فعالیت ها راحت تر شد و تردد بانوان مبتلا نیز با سهولت بیشتری انجام پذیرفت زیرا مادران کودکان توانیاب نیز به انجمن تردد داشتند.

وی ادامه داد: موضوع توانبخشی کودکان توانیاب بی بضاعت در جامعه بسیار با اهمیت است زیرا این خانواده ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

کودکان توانیاب که به صورت مادرزاد یا در حین زایمان و هر دلیل دیگری با معلولیت و نقص جسمی و حرکتی مواجه شده اند اگر به موقع به درمان شوند از صفر تا 100 درصد می توانند به بهبودی دست یابند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان توانیاب را دریابیم

کودکان توانیاب را دریابیم