مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 05:202021-12-05پزشكي

آنتی بیوتیک ها در درمان کرونا موثرند؟


رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه با بیان اینکه آنتی بیوتیک ها برای درمان بیماریهای باکتریایی تجویز می شوند، گفت: این داروها در درمان بیماری های ویروسی مانند کرونا موثر نیستند.

- دکتر شهرام افضلی در گفت و گو با ایسنا، با هشدار نسبت به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها در سطح جامعه گفت: این امر در آینده موجب مقاومت میکروبی باکتری ها می شود.

وی افزود: در صورت ایجاد مقاومت میکروبی، برای درمان بیماری ها مجبور به تجویز آنتی بیوتیک های قوی تر خواهیم شد که هم هزینه های درمان را افزایش داده و هم موجب افزایش عوارض در بیماران خواهد شد.

افضلی گفت: در همین راستا استفاده از آنتی بیوتیک ها باید با تجویز پزشک بوده و بیمار باید مقدار تجویز شده را تا انتها مصرف کرده و دوره درمان را تکمیل کند.

وی با تاکید بر اینکه آنتی بیوتیک ها در درمان بیماری های ویروسی کاربردی ندارند، گفت: متاسفانه برخی افراد به محض ابتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا و درحال حاضر با ابتلا به بیماری کرونا سریعا اقدام به مصرف آنتی بیوتیک می کنند، درحالیکه آنتی بیوتیک در درمان بیماری های ویروسی کاربردی ندارد و تنها می تواند موجب ایجاد عوارض در فرد شود.

رییس انجمن داروسازان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: استفاده از آنتی بیوتیک ها در بیماری های ویروسی تنها زمانی است که عفونت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنتی بیوتیک ها در درمان کرونا موثرند؟

آنتی بیوتیک ها در درمان کرونا موثرند؟