مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 04:452021-12-05سياسي

شوری و فرسایش خاک، چالش عمده کشور


دبیر اجرایی نشست علمی و تخصصی روز جهانی خاک گفت: شوری و فرسایش خاک یکی از چالش عمده کشور است.

- دکتر محبوبه جلالی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در سده رو به پایان، اتفاقات مهمی در حوزه خاک و آب رقم خورده است و در این راستا نهادهای آموزشی، تحقیقاتی و اجرایی جدید ایجاد و گسترش یافته ­اند.

وی ادامه داد: در 50 سال گذشته، 16 کنگره دوسالانه، 14 همایش سالانه و در سال های اخیر روز جهانی خاک همگام با مشارکت جهانی خاک در دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی کشور برگزار و زمینه تضارب آراء اندیشمندان، محققان و سیاستگذاران حوزه­ی خاک و سایر حوزه­ های وابسته فراهم شده است.

دبیر اجرایی نشست علمی و تخصصی روز جهانی خاک گفت: برگزاری مراسم روز جهانی خاک در ایران سابقه ای چند ساله دارد؛ قرار است با محوریت گروه علوم و مهندسی خاک دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان این مراسم 17 آذرماه ساعت 19 الی 21، با حضور اساتید، دانشجویان و متخصصان در این زمینه به صورت مجازی از طریق لینک luwebc.

viannacloud.

ir/Class/76/14142 برگزار شود.

شوری و فرسایش خاک یکی از چالش عمده کشور جلالی با اشاره به مهمترین مخاطرات و چالش های عمده خاک های ایران اضافه کرد: نبود تفکر امانت مدار و اخلاق محور در بهره برداری صحیح و پایدار از خاک و زمین ریخت، نبود حکمرانی خاک و آب، فرسایش خاک، بی توجهی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوری و فرسایش خاک، چالش عمده کشور

شوری و فرسایش خاک، چالش عمده کشور