مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 04:402021-12-05سياسي

چرا در تصمیم گیری ناتوانیم؟


ما آدم ها از زندگی در جبر و اجبار گریزانیم و از طرفی زمانی که آزاد هستیم، پذیرش پیامد انتخاب هایی که می کنیم نیز برایمان دشوار است.

- ایسنا/خراسان رضوی یک روانشناس گفت: ما آدم ها از زندگی در جبر و اجبار گریزانیم و از طرفی زمانی که آزاد هستیم، پذیرش پیامد انتخاب هایی که می کنیم نیز برایمان دشوار است.

نیلوفر ریحانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی افراد مسئولیت تصمیم گیری خود را بر دوش دیگران می اندازند تا مجبور نباشند که پیامد تصمیم گیری خود را قبول کنند.

این گروه تصمیم گیری را به بقیه محول می کنند و از زیر آن شانه خالی می کنند تا اگر اتفاقی افتاد، بتوانند دیگران را بابت پیامد انتخاب شان سرزنش کنند و انگشت اشاره هیچ وقت به سمت خودشان نباشد.

وی افزود: قطعا شما نیز با افرادی مواجه شده اید که حتی در مسائل جزیی زندگی خود مانند خرید یک لباس نیز ناتوان از تصمیم گیری و انتخاب هستند.

داشتن قدرت تصمیم گیری به مهارت حل مساله و جرات مندی مربوط می شود و افرادی می توانند سکان زندگی خود را با قدرت به دست بگیرند و در موقعیت های مهم انتخاب های خوبی داشته باشند که این 2 مهارت را در خود تقویت کرده باشند.

این روانشناس با بیان اینکه قطعا برای ما نیز پیش آمده که در موقعیت های خاصی از زندگی قدرت تصمیم گیری نداشته باشیم، گفت: اینکه گاهی در زندگی ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در تصمیم گیری ناتوانیم؟

چرا در تصمیم گیری ناتوانیم؟