مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 04:052021-12-05اقتصادي

اضافه شدن 98 رده سلولی و نمونه بافتی به کلکسیون بانک سلول های انسانی و جانوری


بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) موفق به تولید، ثبت، نگهداری، کنترل کیفی و ذخیره سازی 98 رده سلولی و نمونه بافتی جدید شده است.

- به همت محققان مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران انجام شد؛ اضافه شدن 98 رده سلولی و نمونه بافتی به کلکسیون بانک سلول های انسانی و جانوری بانک سلول های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران (وابسته به جهاد دانشگاهی) موفق به تولید، ثبت، نگهداری، کنترل کیفی و ذخیره سازی 98 رده سلولی و نمونه بافتی جدید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اطلاعات شناسنامه ای نمونه های فوق از شماره IBRC C11339 تا شماره IBRC C11437 در فهرست رده های سلولی بانک درج شده و این نمونه ها به محققان، اساتید و دانشجویان متقاضی ارائه می شوند.

دکتر عبدالرضا دانشور آملی گفت: نمونه های جدید فوق شامل رده های سلولی بنیادی، استاندارد تحقیقاتی، دستکاری ژنتیکی و نامیرا شده، GFP مثبت، رده سلولی از جوجه و بلدرچین و .

هستند.

همچنین نمونه های بافتی شامل بافت بیضه از حیوانات آزمایشگاهی (موش و رت)، گاو، گوسفند و افراد مرگ مغزی شده، نیز جمع آوری و در فهرست نمونه های قابل ارائه بانک سلولی قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه شدن 98 رده سلولی و نمونه بافتی به کلکسیون بانک سلول های انسانی و جانوری

اضافه شدن 98 رده سلولی و نمونه بافتی به کلکسیون بانک سلول های انسانی و جانوری