مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آذر 1400 ساعت 02:202021-12-04بين الملل

بیانیه عربستان و فرانسه درباره لبنان با چاشنی اتهام علیه ایران


فرانسه و عربستان با صدور بیانیه ای مشترک ضمن اتهام زنی های بی اساس علیه ایران همزمان خواستار انحصار سلاح در دست دولت لبنان شدند.

- به نقل از النشره، امانوئل ماکرون ، رییس جمهور فرانسه و محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان پس از دیدار در جده بیانیه ای مشترک را صادر کردند که در آن بر لزوم انحصار سلاح در دست دولت لبنان تأکید شده است.

در این بیانیه گفته شده است که انجام اصلاحات همه جانبه توسط دولت لبنان، به ویژه پایبندی به توافق طایف در مورد وحدت ملی و صلح مدنی در لبنان و محدودیت تسلیحات به نهادهای دولتی لبنان ضرورت دارد.

دو مقام فرانسوی و سعودی در ادامه این بیانیه گفته اند: ما از نتایج مثبت به دست آمده و گسترش دامنه همکاری بین عربستان و لبنان در زمینه های مختلف تمجید می کنیم و درباره تقویت همکاری اقتصادی و تبادل اطلاعات و توسعه توانمندی های بشری و استفاده از فرصت های ناشی از طرح چشم انداز 2030 و طرح اقتصادی فرانسه در سال 2030 توافق کردیم.

ما بر اهمیت پایبندی به اصول کنوانسیون چارچوب تغییر آب و هوا و توافق آب و هوایی پاریس و لزوم توسعه و اجرای این توافقنامه تأکید می کنیم.

اتهام زنی های بی اساس علیه ایران بخش دیگری از بیانیه سعودی – فرانسوی بوده و در آن ادعا شده است که ایران عامل بی ثباتی در منطقه از طریق انتقال پهپادها و موشک های بالس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه عربستان و فرانسه درباره لبنان با چاشنی اتهام علیه ایران

بیانیه عربستان و فرانسه درباره لبنان با چاشنی اتهام علیه ایران