مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 14:052021-12-04اجتماعي

آنفلوآنزای حاد پرندگان در کرمانشاه گزارش نشده است


مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: آنفلوآنزای حاد پرندگان در کرمانشاه گزارش نشده است.

- اظهار کرد: آنفلوآنزای حاد پرندگان یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک در بین پرندگان بوده که منشأ اصلی این ویروس از پرندگان مهاجر وحشی است که از با سرد شدن مناطق قطبی کره زمین به مناطق سردسیر مهاجرت می کنند.

وی افزود: استان کرمانشاه هم به عنوان یک منطقه سردسیر در فصل زمستان از نیمه دوم آبان به بعد محل زمستان گذرانی و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار می گیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: این پرندگان منشأ اصلی ویروس آنفلوآنزای حاد پرندگان هستند که از طریق ترشحات دفعی این آلودگی را به پرندگان سالم شامل کلاغ، گنجشک، مرغ، خروس و بوقلمون منتقل می کنند.

حیدری با اشاره به خطرات این بیماری در واحدهای صنعتی، بیان کرد: این بیماری به 2 دلیل حائز اهمیت بوده که یکی به دلیل درگیر کردن بهداشت عمومی مردم و دیگری به دلیل درگیری در مسائل اقتصادی، صنعت دام و طیور و قوت مردم بوده که دامپزشکی اهمیت پیگیری این مسئله را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: از سال 84 به بعد هرساله برای بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان پایش هایی مبنی بر مراقبت های لازم برای این بیماری در تمام واحدهای صنعتی، روستایی، باغ وحش با کمک اداره محیط زیست انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوآنزای حاد پرندگان در کرمانشاه گزارش نشده است

آنفلوآنزای حاد پرندگان در کرمانشاه گزارش نشده است