مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 12:102021-12-04بين الملل

گران ترین هنرمند زنده جهان کیست؟


دیوید هاکنی متولد 1937 یکی از مهم ترین پیشگامان جنبش پاپ آرت دهه 1960 محسوب می شود.

وی به سبب نوجویی پیگیر، تنوع و تناقض آثارش یکی از هنرمندان نامدار و اثرگذار دهه های اخیر به شمار می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، شاید در نگاه نخست گمان برود ستاره های پول ساز سینمای آمریکا پردرآمدترین هنرمندان جهان باشند؛ اما درواقع این طور نیست؛ دست کم در دوسال اخیر که این طور نبوده و این مقام به هنرمندی در حوزه هنرهای تجسمی رسیده است.

موسسه تحقیقاتی هورون این هفته فهرست گران ترین هنرمندان زنده جهان را منتشر کرد و دیوید هاکنی، نقاش و عکاس انگلیسی، با مجموع 132میلیون دلار فروش در حراج های عمومی سال 2020، برای دومین سال متوالی گران ترین هنرمند زنده جهان شناخته شد.

این در حالی که است که دواین جانسون، بازیگر معروف فیلم های پرمخاطب که در صدر جدول پردرآمدترین بازیگران دنیا قرار دارد در همین بازه زمانی در آمد 5/ 87میلیون دلار کسب کرده است.

بنا به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین موسسه که در فهرست سالانه خود 50 هنرمند زنده جهان را براساس میزان فروش آثارشان در 12 ماه تقویم رتبه بندی می کند، هاکنی 84 سال توانسته است در مجموع 511 اثر به فروش برساند.

گران ترین این آثار، تابلوی منظره نیکولز کانیون (Nichols Canyon) بود که در حراجی هنر معاصر و قرن بیستم حراج خانه فیلیپس در ماه دسامبر سال گذشته 41میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گران ترین هنرمند زنده جهان کیست؟

گران ترین هنرمند زنده جهان کیست؟