مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 11:502021-12-04اجتماعي

جهش در تعداد جمعیت آهو شرایط زیست یوزپلنگ در میاندشت را مهیاتر کرد


معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: جهش در تعداد جمعیت آهو در منطقه میاندشت جاجرم شرایط را برای زیست یوزپلنگ آسیایی مهیاتر کرده است.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون فنی اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: جهش در تعداد جمعیت آهو در منطقه میاندشت جاجرم شرایط را برای زیست یوزپلنگ آسیایی مهیاتر کرده است.

حبیب لشکری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طبق سرشماری های صورت گرفته از جمعیت آهو در منطقه میاندشت جاجرم، تعداد این گونه حیوانی در این منطقه با جهش روبه رو بوده و افزایش چشم گیری را داشته است.

وی افزود: اقدامات مدیریتی سبب شده تا با رشد جمعیت آهو در این منطقه مواجه باشیم که یکی از اقدامات صورت گرفته توزیع علوفه در منطقه بوده است.

لشکری با اشاره به اینکه در سال جاری با خشکسالی شدید و کمبود شدید منابع آبی مواجه بودیم، ادامه داد: این اداره کل با تلاش محیط بان های منطقه آبرسانی سیار را تا آبشخورهای موجود انجام داد.

به گفته وی البته آب مورد نیاز نیز با همکاری دامداران منطقه از چاه های آن ها تامین شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته خرید سامانه عرفی از دیگر اقدامات مدیریتی برای حفظ جمعیت آهو و یوزپلنگ در منطقه بوده که تاکنون حدود چهار هزار و 800 هزار راس از سامانه ها خریداری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش در تعداد جمعیت آهو شرایط زیست یوزپلنگ در میاندشت را مهیاتر کرد

جهش در تعداد جمعیت آهو شرایط زیست یوزپلنگ در میاندشت را مهیاتر کرد