مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-04اقتصادي

ذخیره 32 میلیون تنی خاک های صنعتی در خراسان جنوبی


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه  94 معدن در حوزه خاک های صنعتی در استان وجود دارد که ظرفیت استخراج سالانه از این معادن یک میلیون تن است، - گفت: میزان ذخیره خاک های صنعتی در خراسان جنوبی 32 میلیون تن است.

عباس جرجانی، امروز شنبه 13 آذر در جمع خبرنگاران، سرمایه گذاری اولیه در این معادن را بیش از 190 میلیارد و 600 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: 525 نفر در این معادن به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه فرآوری خاک های صنعتی در داخل استان بیش از 50 درصد معادن خاک صنعتی استان در شهرستان طبس قرار دارد گفت: معادن خاک استان شامل خاک های صنعتی، خاک نسوز، خاک سرخ و کائولن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این خاک ها بیشتر در داخل استان فرآوری و خوراک کارخانجات کاشی و سرامیک می شود، تصریح کرد: مازاد خاک های صنعتی استان به استان های همجوار ارسال می شود.

جرجانی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی خود نیز پیشرو در صنعت کاشی و سرامیک در کشور است، گفت: اولویت سازمان در این حوزه ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری از جمله کاشی و سرامیک است که قدم های مثبتی نیز در این خصوص برداشته شده است و در هفت ماهه امسال بیش از 350 هزار تن انواع خاک از این معادن برداشت شده که در مقایسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره 32 میلیون تنی خاک های صنعتی در خراسان جنوبی

ذخیره 32 میلیون تنی خاک های صنعتی در خراسان جنوبی