مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:562021-12-04سياسي

جای خالی متخصصان علوم انسانی در مدیریت آب/ تبعات رویکرد سازه ای چیست؟


کارشناس مدیریت برنامه ریزی محیط زیست گفت: در عرصه مدیریت منابع آب در کشور جای متخصصان علوم انسانی خالیست و اثرات اجتماعی و محیط زیستی معمولاً در پروژه های مرتبط با منابع آب چندان اهمیتی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، خشکسالی و ترسالی واژه هایی است که گوش هر ایرانی در این سال ها به آنها عادت کرده است؛ ایران در موقعیتی خشک واقع شده و شاید در چند سال پیش وقتی متخصصان این حوزه از کمبود آب می گفتند و هشدار می دادند، برای بسیاری از ما ملموس نبود اما امروزه همه آن را درک می کنیم.

امسال نیز کشور سال خشکی را تجربه می کند تا جایی که صدای بسیاری از جمله کشاورزان را درآورده است.

  پرسش مهم این است که کشوری مانند ایران که متوسط بارندگی در آن کم است در مدیریت آب باید چه کاری انجام دهد که دچار مشکلات بی آبی نشود و چه عواملی در این امر دخیل هستند؟   در همین راستا خبرگزاری ایکنا گفت وگویی با مجید رمضانی مهریان؛ کارشناس برنامه ریزی محیط زیست و عضو هیئت علمی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در علوم اسلامی و انسانی (سمت) انجام داده است که بخش های مهم آن در ادامه می آید.

مدیریت ناکارآمد؛ عامل اصلی بحران آب در ایران - اغلب محققان حوزه مدیریت منابع آب بر این نکته اجماع دارند که عامل اصلی بحران آب در ایران مدیریت ناکارآمد آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی متخصصان علوم انسانی در مدیریت آب/ تبعات رویکرد سازه ای چیست؟

جای خالی متخصصان علوم انسانی در مدیریت آب/ تبعات رویکرد سازه ای چیست؟