مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آذر 1400 ساعت 09:552021-12-04اقتصادي

خطر بردگی مدرن بیخ گوش زنان و دختران


بر اساس آمار منتشر شده یونیسف و سازمان بین المللی کار در ماه ژوئن تقریبا 80 میلیون کودک 5 تا 17 ساله مجبور به انجام فعالیت های خطرناک هستند که از آن به عنوان شکل معاصر برده داری یاد می شود.

- به نقل از یو ان نیوز، کارشناسان اظهار کردند: این کودکان ممکن است به دلیل رکود اقتصادی و تعطیلی مدارس ناشی از همه گیری، ساعات طولانی تر یا در شرایط بدتر کار کنند و بسیاری ممکن است به دلیل از دست دادن شغل و درآمد خانواده هایشان به بدترین اشکال کار کودکان مجبور شده باشند.

یونیسف و سازمان بین المللی کار (ILO) به زنان و کودکان برای افزایش خطر برده داری مدرن هشدار می دهد.

سازمان ملل متحد همزمان با روز جهانی لغو برده داری در دوم دسامبر هشدار داد، زنان و کودکان در معرض خطر بالایی برای برده داری معاصر هستند و چالش های جهانی مانند بیماری همه گیر کووید-19، تغییرات آب وهوایی و درگیری های مسلحانه آسیب پذیری های موجود را تشدید کرده است.

بر اساس برآوردهای غیررسمی کارشناسان یک نفر از هر 130 زن و دختر در معرض انواع بردگی معاصر مانند ازدواج کودک و اجباری، خدمت اجباری یا بردگی غیر ارادی، کار اجباری و اسارت به علت بدهی قرار می گیرد.

به گفته کارشناسان، سطوح بالای استثمار در زنجیره های تامین جهانی نیز غالب است که معمولا بر استثمار نیروی کار تکیه و آن را تقویت و نا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر بردگی مدرن بیخ گوش زنان و دختران

خطر بردگی مدرن بیخ گوش زنان و دختران